Tuesday, 28 April 2009

Sushi day

beanie - cherry, shredded t-shirt - DIY, jeans - mangga dua, gladiator sandal - intermoda, bag - gogirl! bonus, pink tank - nevada

Today i went to Senayan City with my friends. we ate sushi a lot, until i thought i wanna throw up. LOL. after we ate those sushies, we look for a store called second best at Senayan Trade Center but we cannot found it because the address that the magz gave us was another store. confused, confused. haha. we found export residual bazaar, i found a MNG tee just for $3! yeii. :)
after we got tired, we try a cafe there called d'cafe. i HIGHLY NOT RECOMMEND this cafe because the drinks weren't very good and the price is almost similiar to Starbucks. OMG. i was shocked when i see the pricelist. i will never go there again.

*and more: lots of mosquitos at their outdoor place. :(

Sunday, 19 April 2009

Today's Quote

You don't die because of broken heart. You only wish you did.

-GoGirl! Magazine

Saturday, 18 April 2009

The other bracelet

This is my another bracelet. I gave it a name, 'calm girl bracelet'. LOL. because the colors are very calm. very not representing me actually, but i love it.


And hell, i'm cursing my own carelessness. this bracelet, and the one before this one, are GONE! OMG, they even haven't a week old! they're gone when i went to Summarecon Mall Serpong. and i recognize they're lost when i got home at that night. lucky you, the founder of my bracelets. they're not sold everywhere in stores. LOL. hope y'all have new caring human, babies. *sniffing*

Tuesday, 14 April 2009

Burger's Art Side

I'm in a mood for doing some handycraft, tough i'll face mid-semester test about a week again. I really need to study but i'm not in the mood. LOL. So i made a bracelet. A rope bracelet. I bought the colorful rope at Pasar Baru a few days ago. And this is my first DIY bracelet. Yeii.. =)



I'll make another one soon. wait for the pics, k?

Saturday, 11 April 2009

Burger is Writing Super Stupid Story

Monster Kodok

Beberapa hari yang lalu, saya dan vebbi jalan kembali ke kampus dari Summarecon Mall Serpong sehabis makan siang. Ketika dalam perjalanan, kami berdua menemukan seekor kodok. Setelah berbasa-basi dengan kodok tersebut, sang kodok memutuskan untuk ikut kami ke kampus. Kodok pun ikut belajar di kampus. Ternyata si kodok memiliki otak yang sangat bagus dalam menangkap pelajaran. Lalu ia pun bertumbuh besar karena perkembangan otaknya yang super pesat. Ia bertumbuh besar, besar, besar, dan terus membesar. Ia pun memiliki keinginan untuk menguasai dunia. Lalu ia menjadi seekor Monster! aaaaa!! Warga dunia merasa terancam dengan ulah si kodok yang makin menjadi gila. Saya pun merasa bersalah karena telah membiarkan si kodok ikut pelajaran di kampus. Akhirnya saya mengumpulkan sekutu untuk membunuh kodok tersebut. Kami melawan kodok itu, lalu memotong-motong dagingnya, lalu memberinya bumbu dan menggorengnya. Ah, jadi pengen makan kodok goreng tepung deh..

Endingnya ga nyambung ya? Engga apa-apa lah, gw kan anak teknik informatika, bukan anak sastra indonesia. Hahaha.. Tapi beneran deh, jadi pengen makan kodok. >,<

By the way, of course this is fiction. Just to make sure you know. LOL. ;P

Frozen Yogurt Everybody?

Have you tried the very happening dessert in Jakarta, frozen yogurt? Sour Sally or J.co's J.cool? I've tried them both. Very yummy. Love them so much. LOL.
J.cool is sweeter and milky. Some of my friends said that j.cool is too milky and not very refreshing.
Sour Sally's yogurt is more sour and refreshing. Ya, something sour waken you up isn't it? Haha.

J.cool is cheaper than Sally's but Sally has more topping choices. Me myself prefer j.cool one because I love milk and I pretty satisfied with what toppings j.co has. But I don't refuse Sour Sally tough. Basically I eat almost everything. Hehe..

Tuesday, 7 April 2009

Burger is Rawr-ing

Argh, udah mau UTS. Tapi gw super duper engga siap. Huhu.. Takut dapet jelek UTSnya. Takut ntar IPnya jelek. Sekarang aja gw lagi bikin tugas struktur data dan gw ga ngerti sama sekali. Hiks.
Somebody HELP ME!

Thursday, 2 April 2009

Burger Loves Starbucks


Gw pecinta Starbucks. Java Chip Frap, Choco Cream Chip, Green Tea Frap. Tapi ada yang aneh. Rasa Java Chip Frap di Mall Puri, Summarecon Mall Serpong, sama di La Piazza koq beda ya? Apa mereka engga punya standar resep? Atau standar ukuran yang dipake beda? Sejauh ini yang gw rasa paling enak sih yang di Puri. Hehe..